Wat een weekend!

17 februari 2014 - Pondicherry, India

DAG 28 Woensdag 12 februari 2014
We gingen vandaag op uitstap naar Auroville. Dit is dicht bij Ponducherry gelegen. Auroville is geweten voor zijn rust en meditatie in India. Het eerste wat we opmerkte waren de vele blanke toeristen/bewoners. Er waren heel wat blanke mensen die daar woonden, maar uiteraard ook veel toeristen die zoals ons een bezoekje brachten. In Auroville, is de matramandir bekend. Dit is een grote gouden bol waar je kan ingaan om te mediteren of om gewoon een rustig bezoekje te brengen. Het lijkt een heel grote tempel en dit is het ook, maar dan in een grote gouden bol vorm! Het tweede dat we opmerkten was de werkelijke rust die er heerste. ZALIG om even uit die drukte te zijn en om gewoon even de natuur en de rust op te snuiven. Na een twee uurtjes gewandeld en gekeken te hebben, zijn we nog even in de boutique geweest. Daar hadden ze allemaal kei leuke en typisch Indische spulletjes … jajaaa mijne portemonnee vond dat niet zo leuk, maa ikke weeel!

Na Aurovillen nog iets gaan eten in Ponducherry… We wouden heel graag in Auroville zelf eten, maar onzen driver versta geen woord Engels, dus dat altijd gebarentaal dat we moeten gebruiken en Babu, die ook wat mee verantwoordelijk voor ons is, vertelde onze driver om maar naar ponducherry te rijden om te eten. Dik tegen ons goesting, mjaa niets aan te doen e…

Als zij hier iets beslissen, is het moeilijk om dat te veranderen als ze hier geen Engels praten…

Na de trip rustig thuis gebleven en iets gegeten en zoals gewoonlijk met de studenten nog wat spelletjes gespeeld!

DAG 29 Donderdag 13 februari 2014
Lesgeven zoals elke dag…. Hier en daar merkten we op hoe ongemanierd sommige kinderen zijn… Echt enorm onhandelbare kinderen die geen Engels kunnen en geen manieren hebben = FRUSTREREND, maaaaaaaaaaaar de meeste zijn echt schatjes en die zijn het dubbel en dik waard om les aan te geven! We hebben dan ook te horen gekregen dat we hier de sportdag wat moeten organiseren. Dit is eigenlijk een soort schoolfeest waar de ouders ook heen komen. we hebben besloten om met alle kinderen de vogeltjesdans te doen. Dat wordt nog wa … voor de rest moeten we uiteraard sportieve spelletjes verzinnen! Komt goed, komt goed!

DAG 30 Vrijdag 14 februari 2014
Na iets slechter nieuws gekregen te hebben de vorige dag, maakte me iets al direct heel wat gelukkiger. We kwamen aan op school en alle kindjes zaten op de grond en voor hen stonden vier stoelen. Er hingen op het verwelkomingsbord bladen met Happy Bday July op! Kei lief. Het was natuurlijk ook vandaag valentijn, dus ik dacht oh die gaan hier voor ons iets doen speciaal voor de loversday. Dus wij gingen zitten in front van die kinderen. Ineens zegt Lone ‘suprise suprise’, ik kon dus echt niet volgen, maar wat bleek. Iedereen begon te zingen, alle juffen en alle kinderen! Kei kei lief! Daarna een grote taart versneden en hier is het blijkbaar de gewoonte bij elk stuk taart dat je neemt eerst een ander van uw stuk te laten bijten..  vrij vreemd, maar zo is het hier! Daarna hebben enkele meisjes van de 3th standard een mooi dansje gedaan voor mij. Echt kei leuk! Alle juffen kwamen me feliciteren, het was wel een beetje te vroeg, maar Saleeth had gevraagd aan de meisjes hier of ze het vrijdag of beter maandag konden doen. Dus zij hadden gekozen voor vrijdag.

Na de lunch zijn we vertrokken naar Tindivanam om daar de bus te nemen richting Ponducherry. Het was de eerste keer dat we alleen op de bus hebben gezeten… SPANNEND! Al een geluk was Saleeth even meegegaan om ons de juiste bus te wijzen anders zaten wullie nu ergens in ’t noorden van India ofzo. Al die bussen met hun bestemmingen staan er in het Tamils op… niet gemakkelijk voor toeristen dus! Het was een busritje van een klein uurtje. Hier en daar even serieuze zweetpollen gehad, want die bussen rijden hier soms echt heel maf! Zoals ik al zei, houden ze zich niet aan de verkeersregels.. ale ja als er hier eigenlijk regels zijn wat het verkeer hier betreft!

We verbleven normaal in het hotel Atiti, ergens in het centrum van Ponducherry. Maar uiteindelijk hebben we ons verblijf in GRT grand sunway hotel doorgebracht! Hoe komt dit nu… Wel er was een vrouw met haar baby die TOEVALLIG in onze SUITE kamer sliep. Die haar baby was ziek geworden en daardoor moest die langer in ONZE suitekamer veblijven. Wat doen ze hier dan? Ze bellen ons even op om dat te melden en dan ook even om te zeggen dat ze ons al in een ander hotel gaan steken… Wij waren al een beetje geïrriteerd, maar we dachten kom, wie weet is dat hotel pakken beter en moest dit niet staan, zat ik al te popelen om te onderhandelen over de prijs en de extraatjes die we zouden krijgen dan! Goed we komen in het hotel, dat vrouwke van de receptie al heel onderdanig naar ons gekomen en haar enkele keren geexcuseerd. Uiteindelijk naar het andere hotel gegaan… Daar waren ze al heel vriendelijk, dus da was al een pluspunt! Dan gingen we de kamers bekijken… Dat was wel een heeel pakske beter dan waar we normaal zouden verblijven. Het zwembad gaan bekijken en wel even voor de zekerheid gevraagd of het hier toegelaten was om in bikini te zwemmen. Dat was allemaal in orde. Even de bar gaan checken, alcohol check, eten check! Dan maar ondertekenen en genieten! Het was echt een heel luxueuze kamer. We hadden een kingsizebed, waar ik als jarige in mocht slapen hihi!

We hadden daar wifi, dus wij gelijk ne zot al die wificodes ingetikt en ffkes associaal bezig geweest. Haha ’t was ffkes stil in de kamer. Op die moment zeiden we tegen elkaar van man, nu ziede pas hoe erg dat wij gesteld zijn op al dien luxe en hoe verslaafd wij zijn aan al die dingen! Het was toch effkes leuk dat we snel internet hadden en ffkes terug in touch konden zijn met de buitenwereld. In ons verblijf kunnen we dat ook wel, maar ten eerste hangt da heel vaak vast, ten tweede gaat dat internet niet snel vooruit en ten derde zo geduldig zijn we niet!! Hihihihi! Swat daarna de bar en zijn cocktails gaan uitchecken. Hebben daar toch een anderhalf uurtje gezeten vooraleer we een gezeliig restaurantje zijn gaan zoeken! En dat was het ook! Het was uiteraard ook valentijn voor ons en dat vieren ze hier ook, dus dat hebben wij van geprofiteerd. Een restaurantje met allemaal lichtjes en loungemuziek = top! Daarna zijn we nog even langs het strand gaan wandelen. Daar waren allemaal optredens, dus er was wel wat sfeer zenne. Rond een uur of 12 zijn we dan met de rikshja naar ons hotel gegaan. Man man wij hebben dit weekend toch een paar keer bijna het witte licht gezien zenne. Sommige chauffeurs zijn hier echt te zot. Het verkeer is hier op zich al echt niet normaal gevaarlijk, maar als ge dan met vier in zo’n ding zit en hier en daar een bus op u zie afkomen, dan houdt ge toch wel effkes uw adem in! Uiteindelijk overleefd en waren we allemaal vrij moe, dus snel onze ogen toegedaan en gaan slapen! Happy valentineeee!

DAG 31 Zaterdag 15 februari 2014
Op tijd opgestaan, gaan ontbijten en normaal gingen we naar de zee, naar een plekje waar je mocht zwemmen, maar dat was niet het geval, omdat het bewolkt was! Speciaal op weekend voor te zonnen en dan blijft die zon effe achter die wolken steken seg. Ach ja dan zat er niets anders op dan te gaan shoppeeeeeeeeeeeeeen! Heleboel juweeltjes en nog wat schoenen gekocht, hihi! Super grave juwelen hier, amai en uiteindelijk echt geen geld in vergelijking met hoeveel ge zoiets bij ons koopt. Ik heb hier al op de moment een kleine koffer vol met gekochte spullen… ik denk wel dat ik tegen het einde een volle koffer gaan hebben! Maar dat moet kunnen, het zijn allemaal handige spulletjes en uiteraard niet enkel voor mij zenne! Ik heb in België sowieso wel wat mensen zitten die ook wel wat juweeltjes en dergelijke willen… He zusje ;)

Uiteindelijk kwam de zon erdoor dus wij een riksja genomen naar the boathouse. Een plek waar je een boot kon nemen om naar het paradise beach te gaan. Wij hadden geen idee wat we daar mochten verwachten, maar hadden geeeen spijt! We hebben ons eerste pintje gedronken en ook voor de eerste keer in ons bikini gelegen. ’t Was wel heel grappig, want al die vrouwen me hun sari’s die zee in en wij hoe het echt hoort; in den bikini. Uiteindelijk maakt dat niet veel uit, omdat dat daar veel vaker gebeurt, maar wij waren op die moment de enige blanke toeristen, dus dat was wel iets lastiger. Er waren heel wat jongeren daar. En subtiel dat die zijn, manneke toch! Komen die met een groepke al lachend voorbij ergens achter ons poseren en dan iemand een foto laten nemen.. wullie staan zekeer ni mee oep die foto zelleu! Ach ja, uiteindelijk komen er een stuk of vijf jongens vragen voor een foto, maar dat doen we niet, want uit ervaring in de stad komt iedereen dan voor een foto. Uiteindelijk bieden ze hun diepe excuses wel aan ze, effkes vinden we dat erg, maar daarna worden we ten minste niet lastig gevallen. We weten hier al heel goe hoe we op bepaalde dingen moeten reageren!

Uiteindelijk nog wat onderhandelt voor een rikshja te nemen, want die profiteren hier altijd van, maar niet met die van mij zenneej! Lone, Linde en Jeleen wisten niet goed hoe te onderhandelen,… vooraleer ze mij leerden kennen haha. Nu moet ik het niet meer doen, maar kunnen zij dit al heel goed! Vooral Jeleen en ik zijn daar goed in, als 100 roepies is , is het zo! En als ze niet willen toegeven, dan wandelde zo voort en doede alsof ge naar een andere rikshja wandelt, en dan ineens staan ze daar voor uwe neus, yes yes get in! Hahaha, om jullie een gedacht te geven van de prijs hier: een ritje van 10 minuutjes met de riksja kost 100 roepies = 1,20 euro. Wij betalen hier dus per persoon 30 cent voor zo’n ritje. Uiteraard pakken wij wel zo een tiental keer per dag zo’n riksja, omdat je anders gewoon zot veel moet wandelen omdat het toch een grote stad is. Mja dat hebben we er wel voor over!

De meisjes worden alleen soms erg zot van mij… Hier lopen namelijk ontelbaar veel honden langs en op de wegen. En voor een hond proberen ze wel te stoppen, maar er zijn ook zotten die dat niet doen en ja soms kunde gewoonweg niet stoppen… op weg naar het hotel, lag er dus voor de zoveelste keer een hond op weg. Pfff dan moet ik mij enorm inhouden om niet te schreeuwen, ik vind dat echt enorm zielig! Ik ben ook vaak doodsbang als we in die drukte moeten rijden, gewoonweg om te denken dat wij hier een hond zouden doodrijden, kword gewoonweg zot als da zou zijn! Dus ik hoop uit het diepste van mijn hart, dat de beesjes wat voorzichtig zijn. Ge ziet hier ook enorm veel puppies, maar hoo die zijn echt te schattig. Een stuk of vijf van die kleine labradorrekes precies, en dan denkte van hoo steekt die baan nu niet over aub!! Mja kzal me er toch wat moeten overzetten, want da gebeurt hier nonstop!

Uiteindelijk zijn we ons even gaan opfrissen in het hotel. ’t Was cocktailtime, dus wat dachten we van een roomservice, moet kunnen he? Uiteindelijk was die mevrouw van ons oorspronkelijke hotel naar ons kamer gekomen om de betaling te regelen. Hier verstaan ze dus duidelijk niet wat we bedoelen met compensaties… We waren uiteraard veel gelukkiger in dit hotel dan in het vorige, mja we probeerden toch om misschien nog een gratis 2u spa te krijgen of gratis cocktails ofzo, maar ze verstonden echt niet wat we bedoelden. Iets van de prijs doen, ging helemaal niet, dus wij ons maar neergelegd bij het feit dat ik de volgende dag een verjaardagstaart zou krijgen. We hebben nu per persoon 50 euro betaalt voor drie nachten met ontbijt voor een suite kamer. Dus dat valt heel goed mee he.

Ale onze avond kon beginnen! Ergens vanboven in een hotel gaan eten, want we wouden persé pizza of pasta gaan eten en dan is een italiaans restaurant top hé. Dien uitbater was een heel vriendelijke meneer, maar echt nen hele vreemde amai. We hebben heerlijke pizza met sangria gedronken. Uiteindelijk nog wat gepraat met die mens, een echte Italiaan die hier al dertig jaar woont en nog niet veel Indisch kan. Dan besefte maar pas wat voor moeilijke taal dat hier is zenne! De dag ervoor hadden we een flyerke gekregen van een feestje ergens in ponducherry. We vonden het wel gepast om daarheen te gaan. Dus wij weer even gaan onderhandelen voor een riksja en hup weg zijn we.

Inkom was hier 400 roepies, dus een 5,5 euro en daar zat dan ook een drankje inbegrepen, alleszins veeeul goedkoper als bij ons! Wij gingen daar zo een draaitrapke op waar ik al wa duizelig van wier, hup naar ‘de discotheek’. Komen wij daar boven, doen ze de deur open en is dat daar een ruimte van 5 op 10 denk ik. Allemaal discolichten, een dj en een tafel met drank op. Niemand stond daar te dansen, wij waren de enige hahaha! Het was wel kei goeie muziek van bij ons! Ik na men twee sangria’s nog twee bacardi sprite’s gedronken. Jaja ’t was al goe ingezet! Hebben daar een goei uur gedanst en er was toch heel wat volk bijgekomen! Besloten om effe naar beneden te gaan, een piske te doen en terug te komen. Da was daar kei gezellig beneden. Ik en Linde waren al goed beschonken, dus naar toilet en hebben ons daar neer gezet en wat cocktails besteld. Die waren keeeeeei lekker en haha ocharme 3 euro! Da kost bij ons minstens 6 euro. Hebben daar een heleboel Noorse meisjes leren kennen, dat was echt heel leuk! Die waren daar ook voor school voor drie maanden. Die waren allemaal zo meurig als iets. Ja het eerste wat die zeiden was: hier is alcohol even goedkoop als een lolly! Voor hun is hier alles nog goedkoper dan bij ons hé! En dan was het ineens 00.00 , de meisjes liggen zingen en hun cadeautje gegeven, reuk! Hoe lief! Denk wel dat iedereen het op den duur wist dat ik jarig was… we waren nogal vrij luidruchtig, mja dat mag wel is héé! Uiteindelijk nog even gaan dansen en om 1 u was de party gedaan, deze keer liet ik het onderhandelen over aan de rest. Mijn kopke kon het niet meer aan, haha! Uiteindelijk zijn we veilig thuisgebracht en heb ik zelf voor den eerste keer vooraan in den riksja gezeten. Dat was nog nooit eerder gebeurt.. wat alcohol toch niet met een mens kan doen he. Ik wist uiteraard echt nog wel wat ik deed zenne, pottoe drinken moet ge hier zeker niet doen, dat zou er over gaan, maar laat ons zeggen dat ik toch vrij beschonken was, maar het voelde zooooo leuk en goed aan! Ale uiteindelijk om half 2 in ons hotel aangekomen, is goed gelachen naar onze receptiemannen, die wisten ook al genoeg denk ik haha! Toen ik in de kamer kwam, zag ik allemaal ballonnen en versieren hangen. Ooooh en toen herinnerde ik mij dat we vooraleer gingen eten, Linde en Jeleen opeens iets vergeten waren in de kamer! The sneaky bastards! Die waren de kamer voor mij gaan versieren hihi schattig he! In de kamer hebben we nog effe goed gelachen. Ik heb een serieuze lachbui gekregen dat ik zeker een paar minuten in het midden van de kamer heb gestaan, kopke naar beneden en het enige geluid dat uit mij kwam was het zoeken naar lucht. Hahaha, ik moet er nog mee lachen als ik er aan denk! We hebben echt heel goed gelachen, het was de perfecte ‘vervang’verjaardag!! De foto’s zullen hier ook opgezet worden zenne! En tijdens het lachen en brabbelen, werd er ineens aangebeld (jawel onze kamer had een bel) daar stonden ineens twee mannen met een glimlach tot achter hun oren. ‘Roomservice, we wish you a happy birthday July’ hahhahaha, kregen wullie daar ineens een taart! Niemand had dat verwacht, want dat was normaal voor de volgende dag bedoelt he. Ale wij nog wat taart gefret, sorry voor de taal, maar ik heb echt gefret haha. Ik hing vol taart, mja dat mag wel als je jarig bent zenne! Ale om 2u alles terug proper en hup beddeke in!

DAG 32 Zondag 16 februari 2014
Ik moest toch is effkes heel rustig wakker worden, want mijn kopke deed precies wat zeer. Na een goei ontbijtje was dat helemaal over en waren we allemaal vrij moe. We zijn nog een marktje gaan doen, maar dat was daar zo benauwd en warm, dat we rond de middag terug naar het hotel zijn gegaan. Normaal zouden we de bus hebben teruggenomen, maar wij hadden echt allemaal drie zakken extra bij, dus besloten om een taxi van het hotel te nemen. Waren wij blij me die luxe seg! Onze chauffeur wist wel niet zo goed de weg, maar na uiteindelijk een halfuur langer te rijden thuis aangekomen en daar kwam al iemand van sint pats me een bakfiets om al onze tassen te komen halen. De oprijlaan is een 500 meter, hadden we nog wel net gehaald, maar goed die mens was kei blij dat hem da kon doen haha. Dan hebben we nog rustig wat gepraat en niets speciaals meer gedaan voor mijn verjaardag. Heb wel een Indisch kleedje van ons Ruby gekregen, zal ik nog wel is een foto van trekken en laten zien. Het was wel heel schattig! ’s Avonds waren we goed moe en de studenten waren wat saai, want die waren tv aant kijken, dus zijn we maar rond 9u gaan slapen. Ik vond het een geslaagd weekend met een vrij saaie afloop, maar swat dat hebben we weeral gehad se!!

Hopelijk komen er snel weer van die weekends!

Ons weekoverzicht ziet er als volgt uit:

Maandag (vandaag) en dinsdag lesgeven.

Woensdag ook lesgeven en in de namiddag gaan we naar Mahalibapuram. Ook een toeristisch stadje met westerse winkeltjes en hotelletjes blijkbaar. Daar blijven we tot zaterdag. Vrijdag gaan we even terug naar Chennai, want daar moeten we nog een kleedje voor ons Linde gaan halen! Het kan zijn dat ons mama, ((hier bedoel dus niet ons Daisy (Annemie), maar ons Saleeth hé, das even ons vervangmama)) ook zaterdag naar ons komt!

Zondag gaan we weer naar het weekendcenter!

Dus ofwel laat ik jullie deze week nog iets weten, ofwel horen jullie mij terug volgende week!!

Xxxxxxxxxxxxxxxx dikke smakkerds!

1. Dimi:
    17 februari 2014
    hahaha zalig (beetje schraal) verhaal van jullie feestnacht!
    Klinkt een beetje zoals onze familiefeestjes he ;-)

Komt je mama naar India?! Wauw!! Dat zou echt supertof zijn!
    Daisy in India :)
    xxxx
  2. Peggy:
    17 februari 2014
    Hahahaahahahaaaaaaa zalig, ik ga er helemaal aan achter mijne computer. :) wat een fantastische beschrijvingen weeral! :) :)
    ik zie het al helemaal voor me!
    Ben heel blij dat je zo goed hebt kunnen vieren! xxxxxx
  3. Nonkel Mee:
    17 februari 2014
    Hey July gefiliciteert met je verjaardag.Ik lees dat je regelmatig de riem er af gooid en een stapje in de Indiese carre s zet.Je ook in de mogelijkheid bent om nog wat te zien van het land,dat is danmooi meegenomen.
    Hou ook goed in de gaten dat je al je shop veroveringen in de koffer kunt stoppen.Grapje!!!!!!!!De foto reportage is weer prachtig met die vier blonde vlaamse meiden.Ik reserveer ook een plaats achter jullie voor de foto bij aankomst zaventem.Ik denk dat je ongeveer halfweg bent nog een maand en half te doen.De tijd gaat vlug he.Zo dat zijn weer wat lettertjes bijeen gesprokkeld.Dikke beeeeeees
  4. Linny:
    18 februari 2014
    hey jullie;blij dat je een toffe verjaardag hebt gehad met toch wel veel luxe.dat was dan de chiquere kant van india,goei hotel,groot bed ,zang en dans speciaal voor u,taartje,cocktails en internet ;toch super he;ge doet dat daar heel goed zene;vele grijs van ons allen ;nonkel paul en linny xxx