Terug op weekend!! Maar... dit keer wat minder luxe...

23 februari 2014 - Mahabalipuram, India

Hier zijn we weer met de petaaatteeen. Dit weekend weer even weggeweest, het was keeeei leuk, maar deze keer was onze kamer niet zo luxueus!

DAG 33 maandag 17 februari 2014

Zoals elke voormiddag, nu ook lesgegeven. Dit gebeurt veel met ups-and-downs. Soms zouden we enkele kindjes is op hun plaats willen zetten, maar daar tegenover zijn er dan ook weer kei lieve kindjes die ons hart iedere keer wat meer doen smelten.

DAG 35 woensdag 19 februari 2014

In de voormiddag nog lesgegeven en in de namiddag zijn we dan vertrokken naar Mahabalipuram. De weg daarheen was wel niet zo formidabel. De weg lag er echt erbarmelijk bij. Ik was blij dat wij in een jeep zaten en niet in zo’n riksja! Dan had ons kont en denk niet alleen dat, maar ook de rest van ons lijf goeee blauw gezien. Zo’n putten had ik nog nooit gezien man man!

Daar hebben we ook even bijna een aap overreden. Die kwam even leuk overgelopen toen wij net daar aan het rijden waren. Al een geluk was die sneller dan onze auto. Het was wel grappig om even doodleuk een aap tussen de bevolking daar te zien lopen. Dat zie je natuurlijk niet bij ons in Antwerpen… Zou wel gek zijn eh? Imagine ..

Maar uiteindelijk zijn we er veilig geraakt. We hadden nog geen hotel geboekt, maar op de site en via Valerie wisten we dat er heel wat hotels aan het strand gelegen waren. Dus zo gezegd zo gedaan. Den driver had ons aan het strand afgezet en daar zagen we al meteen een stuk of vijf hotels. Uiteindelijk hebben we een hotel op het strand gevonden, vlak naast de winkelstraat (muhahaha). Dit hotel was uiteraard veeeeeeeeel minder luxe dan vorig weekend… Dat kan ook niet zijn als je weet dat we 15 euro hebben betaald per persoon voor vier dagen en drie nachtjes te slapen. Zelfs voor een hotel kan je hier onderhandelen! We hadden wel geen handdoeken en wc papier, maar voor die 15 euro hadden we dat wel over!

Na even de kamer verkend te hebben (lagen precies op een ziekenhuiskamer – al onze bedjes naast elkaar in een grote ruimte) zijn we natuurlijk op zoek gegaan naar ‘my precious COCKTAILS’. Hadden we daar toch geen barreke gevonden vanboven op het dak vlak in de zon, zaaaalig!! Ja, onzen dag ale zeker de mijne was al goed! Natuurlijk hebben we elke winkel en hoek van die shoppingstraat gezien, duuh, maar twas echt heel goed! Leuke spulletjes en leuke juweeltjes, we konden weer effe voort. Toen we even op zoek waren naar een bankautomaat zagen we ineens een klein aapje op een terras. Wij al direct allemaal oooh kijk!! zie hoe lief. En dan stond ineens een meneer recht en ging naar het aapje. Dat aapje zat vastgebonden om dus toeristen te entertainen. Je kon dat dus op je schouder ofzo krijgen en dan moeste die mens wel geld geven natuurlijk. Oh ik was kwaad! Wie doe nu zoiets. Dat was zo kei onschuldig en nog zo klein. Grr daar word ik kwaad vn se!

’S Avonds zijn we daar iets gaan eten en dan weer naar dat barretje gegaan. Hier sluit ale, alles moet zogezegd sluiten om 23u. De politie komt ook effectief langs om te zien of er geen bar meer open is. Uiteraard houden Indiërs zich hier niet aan, dus wat doen ze dan: even alle lichten en muziek uit, wachten tot de politie weg is en dan gewoon lekker verder doen.

Ons eerste dagje zat er al op! Al een geluk waren de bedden vrij zacht, dus eindelijk weer even een luxueus bed!

DAG 36 donderdag 20 februari 2014

Eindelijk EEN STRAND WAAR JE MET BIKINI OP KAN ZONNEN! Wij waren echt de gelukkigste meisjes op aarde denk ik. Zalig even zoals op reis. Hup ontbijten vlak naast het strand, waar je de golven van de zee hoort. Bikini aan, handdoekske mee en twee minuutjes wandelen en we lagen al neer! Zalig zalig zalig! Er waren enkel twee nadelen: de zee is hier echt niet proper pfff. Wat ge daar allemaal in vindt, afval, plastiek, vuil,… gewoonweg vuil, mja het was wel verfrissend hoor! Het tweede nadeel is dat wij bezien werden als monument. Vanaf dat je daar uw kleren uittrekt, komen er subtiel groepen jongens voorbij. Die zetten zich dan wat verder van bij ons en houden ons nauw in de gaten. Sommigen zijn minder subtiel, die komen voor ons staan, trekken foto’s en lopen weg… ach ja! Zolang dat ze ons me rust laten, is dat in orde. We laten ons wel ni doen, want er komen er heel veel vragen om met hun op de foto te gaan, maar zoals ik al eens eerder zei, als je dat een keer toelaat, staan er allemaal voor een foto. Soms staan ze zowa naast ons te draaien en ons te volgen, dan vragen wij heel vriendelijk, maar uiteraard vrij sarcastisch: ‘do you wanna ask something, just ask, we don’t bite’ en dan komt het natuurlijk eh ; ‘can I have a picture’ NOOO YOU CAN’T HAVE A PICTURE WITH US, WE AREN’T ANIMALS!! En dan lopen die zo schuldig terug weg hahah echt geweldig!

Uiteindelijk ’s avonds weer naar ons barretje gegaan en daar wat gebabbeld met de plaatselijke jongeren. Heel tof allemaal! Deze zijn in ieder geval meer blanke mensen gewoon en die zijn niet opdringerig, dus dat is echt top!

DAG 37 vrijdag 21 februari 2014

Eventjes terug naar Chennai gegaan. De busrit verliep perfect. Daarna met de riksja voort gegaan naar de shopping mall. Hebben weer wat zweetpollekes gehad zenne. Man dat verkeer en die drukte in Chennai is echt maf! En om dan te weten als ge in zo’n klein geel auto-brommer ding zit dat overal tussen rijdt… dat is echt heeeel scary! Maar goed, elke keer als we daaruit stappen, zijn we blij dat we het overleeft hebben. We komen er altijd vrij bezweet uit, maar ja hoe zou dat komen als ge zoveel stress hebt tijdens zo’n ritje ?? !! ’S avonds hebben we maar een taxi teruggenomen. Om zo ’s avonds op een bus te gaan zitten, dat vonden we niet zo tof. Ons laatste avondje zijn we nog iets gaan drinken, maar waren vrij moe van het shoppen, dus niet te laat ni bed gekropen, want morgen gingen we uiteraard ook nog even zonnen!

DAG 38 zaterdag 22 februari 2014

’S morgens op tijd opgestaan, ontbijtje langs het strand, koffer gemaakt en al klaargezet en dan hup naar het strand! Effe genieten en weer bekeken worden alsof wij den Eifeltoren waren… Dan rond 11u gaan douchen en uitgecheckt. Er stond ons bezoek te wachten. Ons Saleeth en Ruby waren onderweg voor nog even de namiddag met ons te spenderen. We zijn met hen over het strand gaan wandelen. Ons Ruby voelde haar weer een kind van 5 (eigenlijk 21..) Maar ze was zo schattig! Foto’s volgen J Hahah het was wel erg grappig toen Saleeth een blanke vrouw in bikini zag liggen. Ze bleef maar kijken en kon haar ogen niet geloven! Ze vroeg ons wat dat was en of dat wel normaal was. Ze was samen met Ruby geshockt en maar lachen dat ze deden. En toen vertelde ik dat het ook wel normaal is als vrouwen enkel met hun bikinibroekje aan op het strand liggen. ‘What?? Without here (wijzend naar haar borsten) oooh shit’ dat was haar reactie. Echt geweldig, zoveel verschil in cultuur! Wij moesten daarna ook onze bikini’s tonen en weer was ‘oh shit’ haar lachende reactie haha.

Daarna zijn we nog iets gaan eten en rond een uur of 15 zijn we dan weer doorgegaan om de bus te nemen. We hebben er 4 u omgedaan vooraleer we terug in st. Pats waren. Eerst de bus van Mahabalipuram naar Ponducherry = 2u rijden en dit was voor de helft rechtstaan met een koffer tussen mijn benen en proberend niet te denken aan mijn maag dat die busrit duidelijk NIET tof vond. Uiteindelijk ff kunnen gaan zitten en dan maar een slaapje gedaan. In Ponducherry overgestapt naar Tindivanam. Dat was een uurtje MET zitplaats deze keer! En dan in Tindivanam naar Villapuram. Dit was een hel rit. Hier zijn ze helemaal niet gewoon om toeristen te zien. Al een geluk dat we zitplaats hadden, maar dan stonden er weer vijf vrouwen ons heel den tijd te bekijken, verschrikkelijk. En dan kwam er nog bij dat de bus haar Indische muziek had opgezet. En geloof mij als ze dat doen is dat niet volume 5 maar echt wel volume 300. En om dan nog moe te zijn en langs alle kanten die duizend verschillende toeters te horen, grrrrrrrrrrrr dat was effkes een momentje dat ik wenste dat ik op een LIJN bus zat zenne.

Thuisgekomen, ons koffertje uitgeladen en daarna gaan eten. Dat eten viel ff tegen seg. Een weekendje met pasta’s, pizza’s,;.. En nu ineens terug die gewoon rijst enzo. Dat viel ff tegen!

Nog wat met de studenten gebabbeld en spelletjes gespeeld, want die waren allemaal heel blij dat we terug waren! Daarna gaan slapen, KAPOT!

Weekplanning:

Maandag tot vrijdag = steeds in de voormiddag lesgeven

vrijdagnamiddag tot maandag = op weekend naar Ponducherry met de ouders van Linde en Jeleen.

tot sneeeel

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

1. Van de perre willy:
    23 februari 2014
    donderdag 21 februari las ik:" en zoals ik al eerder ZIJ...." zou moeten zijn zeggen, zeg, zei met EI. Juffrouw u bent bijna gebuist....hahaha xx
  2. July:
    23 februari 2014
    Voila se Willy, zo gezegd zo gedaan! Als je zo snel snel alles opschrijft waar je aan denkt, dan maak je wel eens foutjes he! hihi!
  3. Team Devy:
    Heeey zusje!

Geen apen in Antwerpen? Het loopt hier vol
  4. Team Devy:
    23 februari 2014
    Ik heb gisteren zelfs een chimpansee gezien, maar dat was wel in Holland :D Amai, ga jij geen extra valiesje nodig hebben om al die juweeltjes mee naar België te krijgen. Eens dat ze hier zijn, zullen ze wel een geschikt plaatsje krijgen he =D Jajaaaa #ikkanaltijdnogweleenjuweeltjegebruiken# ;-)) Geniet nog van jullie avonturen en als je eens zot wilt doen, trek die bikini eens uit hé seuten! :-)) Dikke kus! Love youuu !!! Miss you ... xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  5. Frank en Annemie:
    23 februari 2014
    Hey schatteke, we hebben je uitleg daarstraks tijdens onze skype-sessie al gehad maar het is toch steeds spannend om dit hier dan nog eens in alle geuren en kleuren te lezen...ja, cocktailkes, zon, zee, strand....precies vakantie....maar euh inderdaad die foto van je kamer was heel sobertjes, hahah wel wat anders dan dat Kingsize bed zeker?
    Nog iets voor alle 'blogvolgers', laat jullie volledig gaan want er is niets zo leuk voor ons Ju om daar wat te lezen te hebben, blijkbaar verwacht ze daar massa's reacties van jullie, dus ni inhouen he !!.!. Bedankt in ieder geval voor de reeds geleverde prestaties hoor!!.!xxxxxxxJuke, nog vele lieve en missende kusjes van hier van ons en volhouden he meid, geloof het of niet maar je bent reeds aan het aftellen. Xxxxxxxxx
  6. Charlotte:
    23 februari 2014
    Hahah july u verhalen zijn zo leuk !
    Wel zalig dat de
  7. Charlotte:
    Oeps te snel verzonden :D
    Kwou dus zegge da het zalig is da die ouders komen amaai :D
    We missen u toch echt wel july! Das zo raar da wij u zo lang nie gezien hebben!
    Maar geniet daar nog goe van! Veel weekendjes doen zou k zegge, hier ist nie zo goeikoop haha :p xxxxxxxxxxxx
  8. July:
    24 februari 2014
    Hahaha Zus = die juweeltjes zullen inderdaad een goei plekje krijgen hoor! En geloof mij niet enkel de juweeltjes ;)!

Charlottje = ik mis jullie ook zenne, maar tzal snel zover zijn amai! De dagen vliegen hier voorbij. Wy hebben hier zo een degelijk dagritme dat we elke dag verschieten dat het alweer avond is! Als we op weekend zijn, wordt ons dagritme wel wa verstoord, vooral mijn maagske dan, met al die cocktailtjes hihihii!! In ieder geval tot snel sjoekes!!!

Paps & Mams = ja ik heb jullie nog gehoord via skype hé. Ik mis jullie hoor, maar idd het vliegt hier voorbij! Zet de wijn maar al koud zennneeeeeeeeeeej!! xxxxx
  9. Dimi:
    Hoi nichtje!

Nu weet je hoe het moet zijn voor Hollywoodsterren he, zo nooit buiten kunnen komen zonder al die aandacht ;-)

Het zijn wel allemaal superervaringen die je daar meemaakt. Misschien niet allemaal even leuk (ik denk dan aan die overvolle, stinkende bussen en de blauwe-kont-riksja's), maar India zou India niet zijn zonder al die dingen... En die dragen allemaal bij tot een onvergetelijke stage hoor :)

Is jullie rondreis van binnenkort al wat concreter geworden?

Geniet er nog van en tot snel!
    xxxx
  10. July:
    Heej Neefje!

Idd, India is het helemaal met al deze dingen erbij. Hoe vaak ik ook bijna in mijn broek doe van de schrik bij sommigen situaties, het is het allemaal waard!
    Onze reis is al veel concreter geworden, maar we wachten alleen nog op bevestiging van onze contactpersoon. Die regelt voor ons de hotels enzo. Maar als ons reisje helemaal uitgestippeld is, zal ik het via hier laten weten hoor! Ik kan al wel zeggen dat we naar Kerala en Goa gaan!

dikke kus! xxx
  11. Sophie:
    24 februari 2014
    Heeeeey Julyy!! Wat leuk dat je toch een beetje vakantie hebt! Het lijken mij wel heel vermoeiende dagen! Zoveel avontuur en cultuur bij elkaar! Echt zalig om het allemaal te lezen!
    Jij hebt idd een extra valies nodig om alles in te steken:) al die leuke souvenirs! Ik mis u Julyyyy! Dat het maar snel eind maart is!! Xxxxx ly
  12. U toekomstig ventje!:
    24 februari 2014
    Dag lieve schat! U verhalen ja man gij had journaliste moeten worden! zalige verhalen! Al bijna 2 maandjes weg! Het gaat toch wel heel snel! tijd dat ik is een Poolse kuisvrouw gaan zoeken voor ons nestje klaar te krijgen! Zal toch blij zijn da je terug bent! Tijd voor ander dingen in orde te krijgen!
    Ben echt enorm trots voor wat je al gedaan hebt en nog gaat doen! Je bent echt een topperke mijn topperke!
    Slaapzacht lieve schat! Ik hou van u!! xxxx
  13. Mams paps:
    25 februari 2014
    SLIJIJIJMMMBAAAAALLLLLL!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  14. Titin:
    26 februari 2014
    Allez, weeral een hoofdstuk in je boek over India. Ik denk dat de tijd daar vliegt, we hadden nooit gedacht dat je zoveel verschillende situaties ging meemaken!
    Nog 2 weekjes en jullie kunnen beginnen aan het laatste deel van het avontuur! Maar je zal de kindjes wel missen daar en zij jullie ook daar ben ik zeker van! Geniet er nog van en van iedereen een dikke knuffel xxxxxxxxxx