Dé laatste uitgebreide verhalen ....

9 maart 2014 - Madurai, India

Man, man, man… wat een week, wat een apenweek!! Wij worden dus geterroriseerd door een aap die elke dag terug opnieuw naar ons terras en kamers komt. Helemaal geen schrik en vol zelfvertrouwen komt dat beest iedere keer terug om dingen te stelen. Op zoek naar eten dus … Maar wij eten niets meer op ons terras, wij laten alles binnen en toch elke dag opnieuw is hij daar…

Hier lees je de verschillende momenten dat we even angstig in het rond keken, naar elkaar, naar het terras, naar elkaar, naar de hoeken op het terras, naar elkaar, …….

DAG 48 dinsdag 5 maart 2014

Ik was rustig mijn waske aant ophangen op het dak, terwijl de meisjes nog in de kamer waren. Met dat ik naar beneden loop, hoor ik ineens Lone roepen en kressen, ‘Ah dien aap zit hier !!!’ Linde en Jeleen vanachter hun gordijn uit de kamer aant loeren en ik stond even aan de grond genageld. Wat was er nu gebeurd: ik en Jeleen hebben een bankje buiten staan waar wij aan werken voor school. Het gebeurt wel eens dat wij ’s middags onze snoepzakjes nog eens bovenhalen en wat beginnen te snoepen. Dus er stond tussen onze twee laptops een zakje met wafeltjes. Den aap is via het terras op ons bankje geklommen, heeft dat zakje meegepikt en is terug weggelopen. Toen we zagen dat hij gewoon in de boom voor ons terras zat, gingen we van dichtbij kijken. Meneer zat daar rustig gelijk een echte mens met zijn handjes in dat zakske wafelkes. Hup rustig alles aant binnensmokkelen en dan hier en daar ons eens een blik werpen. Wij stonden echt versteld! Dat was de eerste echte dichte ontmoeting met onze nieuwe vriend. Wij vinden het echt een grote aap, maar hier vinden ze het wel meevallen, eerder aan de kleine kant.

Daarna zijn we naar school vertrokken. Daar hebben we ons verhaal gedaan en ze vonden het allemaal erg grappig, maar wij toch ni zenne! Lesgegeven en hem die namiddag niet meer gezien! Al een geluk!

DAG 49 woensdag 6 maart 2014

’s Morgens vroeg vertrokken richting Chennai. We waren nog niet vertrokken of wie kwam Linde weeral tegen op ons terras op zoek naar eten??? Onze dierbare AAP grrrrrr. De jongens studenten kwamen naar boven gelopen om de aap weg te jagen! Onze redders in nood! Hihi.

In Chennai gingen we sportwinkels bezoeken om sportmaterialen te kopen voor de sportdag. Chennai is echt een te zotte drukke stad. Alles rijdt en wandelt daar door elkaar. Je moet kijken waar je stapt of je wordt omvergereden! Om onze shopavonturen dan af te sluiten, had onze driver maar besloten om zich ergens op de weg te parkeren, even weg te lopen en om met het terugkeren te ontdekken dat de politie de auto had vastgezet. Hij mocht daar uiteraard niet staan en vermits hij niet in zijn auto zat, hebben ze het wiel vastgezet. Saleeth, Ruby, the sportmaster en mister Stalling (ICT) waren er ook bij. Toen we aan de auto aankwamen, stuurde Saleeth ons weg, omdat als de politie zag dat wij erbij waren, de boete meer ging inhouden. Blank = rijk zijn … Desondanks de drukke dag, hebben we het mooi afgesloten met een lekkere pizza te gaan halen.

DAG 50 donderdag 7 maart 2014

Zat ik in de namiddag rustig voor het school te werken aan den bureau op ons terrasje. Kijk ik ineens op en zie ik twee meter van mij onze vriend zitten. Ik begon daar te stressen en de meisjes kwamen snel uit hun kamer en keken naar mij vanachter hun gordijn aan onze deur. Die kwam dichter en dichter en ik maar al mijn spullen bijeen aant rapen omdat ik bang was dat die mijn laptop of Iphone ging meenemen. Ik snel naar binnen en ik kon het niet laten, ik nam mijn kussen en smeet het zo scheef als iets natuurlijk, naar den aap. Snel terug onze deur toe en toen zagen we dat hij gewoon mijn chocotof had gestolen seg! Mijn oh zo lekker Belgisch snoepje! Wij terug naar buiten en waar zat meneer? Terug in den boom voor onze neus, rustig dat chocotofke op te eten en wij zaten maar toe te kijken van ale man! Nog geen 10 minuten later stond die ineens weer op en kwam die terug richting ons. Wij al kei veel schrik. Den helft van de meisjes terug in de kamer en den andere helft den aap wegjagen! Hij besloot dan toch maar om op het dak te kruipen en die dag niet meer terug te komen… Wat voor ontmoeting.. weeral! Die namiddag zijn Jeleen en Linde vertrokken richting Mahabalipuram. de ouders zijn langs hier gereden en zijn de twee komen ophalen. Ik en Lone bleven thuis. We hebben nog goed voor school gewerkt, maar om eerlijk te zijn, het was toch vreemd zo even zonder de twee andere meisjes. Ons teamgevoel was er even niet meer, haha!

DAG 51 vrijdag 8 maart 2014

Omdat Linde en Jeleen weg waren, besloten ik en Lone ook een tripje te maken. Na het ontbijt ging ik met Lone rustig naar boven, maar waren eigenlijk weer snel beneden… We kwamen bijna op de tweede verdieping en meneertje zat in het midden van de trap rustig iets te nuttigen. Toen hij ons zag, keek hij is kwaad en dat was al voldoende om ons weg te krijgen hahahaha. Wij snel naar beneden en onze taxidriver gaan halen. Die heeft dan ons geholpen met den aap weg te jagen, zodat wij snel nog even in onze kamer konden.. man wat een gedoe! We gingen terug richting Auroville om de winkeltjes nog eens te checken. Wij met onze rugzak, waar wat slaap en strandspullen in zaten op weg met de bus en met de riksja. We wisten nog niet of we ergens gingen blijven overnachten, dus hadden we voor zekerheid nog wat spullen meegenomen. Wij zijn hier echt ongelofelijk zelfstandig, uitgelaten en voelen ons er heel erg goed bij. eerst namen we de bus van Tindivanam tot Pondicherry en daar namen we de riksja naar Auroville. Het was een erg leuke, maar oh zo vermoeiend dagje. Na even het strand te bekijken, hebben we toch maar ommekeer gemaakt richting een typisch oud, niet zo’n deftig hotelletje. We waren zo moe en uitgehongerd dat we gewoon zijn neergeploft en heerlijke Panneer Butter Masala hebben gegeten, check foto’s! Hierna zijn we terug naar Pondi gegaan. Een Westers barretje met onze muziek en een goei frisse pint was onze volgende stop. Nog wat geshopt, op de rotsen aan de zee gezeten en weer in ons favoriet Italiaans restaurantje gaan eten. Daarna met de taxi naar huis. Onze taxichauffeur was echt heel erg grappig. Hij zong liedjes voor ons, zei altijd ‘yes Madam, sure Madam’ Hij was echt te cute!

Moe, maar zo voldaan terug in ons eigen bedje gekropen.

DAG 52 zaterdag 9 maart 2014

Ontbijtje genomen, ons bureau buiten klaar gezet al onze spullen klaargezet,…. En dan…. wie was daar weeral goe actief?? Grrr de monkey. We vonden dat het tijd werd om zelf aan de slag te gaan. Lone nam de bezem naast haar aan het bureau en ik nam de grote emmer met een ijzeren schaaltje dat erg veel geluid maakt als je erop klopt. We zaten nog niet klaar of hij kwam al vanuit een onverwachte hoek geslopen.. Lone als een echt gestoord mens achter dien aap. Om den duur moest Lone even wachten met haar aanval, omdat ik eerst een foto wou trekken. Ik denk echt dat dien aap 5 keer na elkaar is teruggekomen en het daarna heeft opgegeven. Wij hadden echt keelpijn van zo te schreeuwen naar dien aap. Blijkbaar als er heel veel geluid is, worden die bang en gaan ze weg, dus dat hadden we inderdaad echt letterlijk opgenomen!

Uiteindelijk nog goed kunnen werken voor school en geen last meer gehad van onze aap. Het gebeurt wel dat als ons terras ’s avonds netjes geordend is, dat het de volgende morgen helemaal ander staat en ligt… Dan vertellen de jongens meestal dat ze de aap al heel veel keer hebben weggejaagd (studenten hier zijn van 6u wakker , wij om 8 u.. )

DAG 53 zondag 10 maart 2014

Vroeg uit de veren, want vandaag moesten we onze treintickets gaan boeken voor onze treinvlucht van Cochin naar Goa. Wat een gedoe pffff! Alle treinen zitten vol, enkel hier en daar een middagtrein met een cabine zonder airco, wat dus helemaal niet aan te raden is. nu wachten we nog volop op andere mogelijkheden. Ofwel nemen we andere treinuren of we gaan gewoon met het vliegtuig. Dit is iets nadeliger in prijs, maar wel voordeliger in tijd! We hebben besloten om niets van hotels te boeken, maar gewoon naar daar te gaan en te gaan onderhandelen. Dat raadden de meeste mensen aan als je toerist bent, dus doen we dat gewoon. Lekker vrij en geen verplichtingen!

Ons Saleethje is enkel wat ziek. Haar hele rechter schouder is gezwollen en de pijn straalt uit naar haar hele arm. Dafelgannekes blijken te werken, maar we willen dat ze naar de dokter gaat. Ze is echter heel bang dat het iets serieus is, omdat ze een knobbeltje in haar schouder heeft. Momenteel ligt ze naast ons op de grond om mijn matras te slapen, omdat ze graag in onze buurt wou blijven. Ik en Jeleen zitten buiten aan ons bureau te werken met ons mamske naast op de grond. Ondertussen is ze al in een diepe slaap. Schone slaapster noemen wij ze!!! Als we vnvnd naar de dokter gaan, ga ik zeker mee met haar!

Onze planning deze week

Maandag-vrijdag voormiddag: lesgeven

Maandag-vrijdag namiddag: voor onze thesis werken, voor onze stage werken, zorgen voor een materialenboekje voor de school hier en zorgen voor een lessenpakket voor een school in Retie (deze school gaat ons project sponsoren, dus wij moeten donderdag en/of vrijdag als we terug zijn in België, naar Retie gaan om daar mee te gaan helpen en begeleiden. Dit houdt wel wat werk in, dus je ziet wij kunnen de namiddagen hier goed gebruiken!)

Zaterdag: weekendcenter les en spelletjes + ook afscheid nemen

Zondag: vertrekken wij richting Chennai

Hieronder onze travelplanning

16/03:   Vliegtuigvlucht van Chennai – Trivandrum om 09.35 (gaan met bus of driver naar Chennai).

16/03:   Diezelfde dag aankomst in Trivandrum en vandaaruit naar Kovalam, wij blijven daar twee nachtjes slapen.

18/03:   Bus en boottocht naar Allepeye (klein Venetië) overnachten daar 2 maal.

20/03:   We nemen de bus of taxi richting Cochin en ook hier twee nachtjes verblijven.

22/03:   Deze dag nemen we normaal de trein of vliegtuig richting Goa (dit laat ik nog weten, want is nog niet zeker)

23/03:   Aankomst in Goa met trein ofwel de 22ste aankomst in Goa met vliegtuig. In Goa bezoeken we twee stadjes (ben de naam even kwijt) waar we blijven overnachten. En in die tijd gaan we ook een dag naar Panjim, de hoofdstad van Goa. Goa staat dus werkelijk bekend voor zijn witte stranden, openluchtfeestjes, … dus dat wordt een leuk midweekje

27/03:   Vlucht van Goa – Chennai om 07.55, eens aangekomen in Chennai, nemen we de bus of taxi terug naar ons huisje! En dan zit onze travel er weeral op!

28/03: sportdag hier op school, waar we heel dag in meedraaien.

29/03: koffers inpakken en nog even genieten + afscheids’feestje’

30/03: rond de namiddag vertrekken naar Chennai om daar om 19.10 op te stijgen richting Mumbai, daar komen we rond 21u aan en dan moeten we 5uur wachten om dan om 02.20 richting Zaventem te vertrekken! SPANNEND!!

Deze week zul je dus niet al te veel meer horen van mij, toch niet zo uitgebreid als nu. We genieten

nog volop van de laatste weken. Ik zet hier en daar nog kleine berichtjes op de blog hoor!

Tot snel, heel snel!

xxxxx

1. Team Devy:
    9 maart 2014
    Zusjeeeee! Oooooh weeral kei leuk om te lezen! Helaas de laatste keer, maar dat wil zeggen dat je bijna terug bent !!!!!! Joepieeee! Die aap is wel een volhouderke he amai ... Wat voor een aap is het juist?

Geniet nog even van jullie tripje en voorzichtig want ik zie dat jullie echt wel heeel vrij zijn !! Ps: niet alle Indiërs zijn te vertrouwen he !

Dikke kus en tot snel lief spookje !!
    Love love love youuuuu!
    Xxx Dennis&Evy
  2. Nonkel Mee:
    9 maart 2014
    Hey July.Zit hier rustig in de zetel in het zonnetje 18gr mijn Indisch Zondag krantje te lezen.Zal dat in de toekomst moeten missen.Eeeeerg !!!!! Zal dan maar terug overschakelen op de Zondags krant v/h Nieuwsblad. Maar daar staan zo geen spannende monkey verhalen in.Heb je dat ventje nog geen naam gegeven. Leg voor je op travel gaat maar een banaan op je teras op mijn kosten.De schurk zal niet weten wat er aan de hand is.De vier vrouwelijke musketiers niet meer aan dek.Geniet er nog maar van wand voor je het weet ben je terug in ons Belgikske.Kijk uit je doppen op je trip.
    Voorzichtig is de boodschap.Dikke beeeeeees!!!!!!!!
  3. Matthijnssens Marcel:
    9 maart 2014
    July zou je er niet aan denken om eens een aap mee te brengen?
    Nog veel pret.
    Peter
  4. Frank en Annemie:
    9 maart 2014
    Hey, jongste dochter, ik ben echt wel apetrots op jouw hoor!!!!!!haha, weet je nog dat wij, toen ik nog jong was (is al heel lang geleden) thuis ook een aap hebben gehad, die trok wel heel erg hard op jullie vriend, misschien nog verre familie, hihi, dat was ook zo'n bandiet. In ieder geval weeral straffe verhalen van het India-front. Als je het voorlopig over heel jullie reis bekijkt hebben jullie wel onvergetelijke ervaringen opgedaan, en inderdaad qua zelfstandigheid zullen jullie zeker wel gegroeid zijn. Ik ben er trouwens zeker van dat er onderling én met de mensen ginder ook een sterke band gesmeed werd gedurende jullie verblijf daar.
    De foto's zijn ook weer super, jongens, jongens wat een omgeving, da vuil gewoon aan de kant, wat een gewoontes toch....en wij klagen dan soms als er een papiertje op straat ligt !!!!
    Ik zie dat je nog genoeg werk voor de boeg hebt, dus je zal je handen nog vol hebben voor de komende week, jaja, voor je het weet zit je op de vlieger richting Brussel, byby dan India !!!! amuseer jullie nog, geniet nog van de laatste weken en laat op tijd eens iets weten ivm jullie binnenlandse verplaatsingen daar want de mama is ongerust hoor!!!! dikke kussen van ons beiden en WEES VOORZICHTIG!!!!!!
  5. Dimi:
    10 maart 2014
    Zalig om de werkweek zo te beginnen se. Koffietje en weer een portie bangelijke verhalen uit India :)

Man man man, dien aap! Precies wel een volhouderke he! Zie maar dat jullie kamer goed dicht is als jullie gaan rondtrekken, want anders dan is alles weg als jullie terugkomen :)

Echt een leuk reisschema! Heb de namen even gegoogled... wauw! Haal die zonnecrème maar al boven!

Ja Julleke, nog 3 weken en je avontuur zit er op! Dan kun je terugkomen naar die andere aap hier ;) Die zal ook wel blij zijn!
    Denk je dat je door dit avontuur vanaf nu anders gaat reizen? Met de rugzak ipv de valies? :)

Geniet er nog van, wees heeeeel voorzichtig, en neem maar goed veel foto's!

xxxxx
  6. Peggy:
    10 maart 2014
    Hahahahahaaaa, sorry, maar dat verhaal van die aap is heel grappig om te lezen! :) Kan mij dat al volledig inbeelden :) (ook de frustraties wel, en kzou zelf ook bang zijn dat ie zijn tanden zou laten zien of ineens met een tijgersprong zou aanvallen ofzo :) ) Dimi kent anders wel een 'Monkey'-dans, ik denk dat die wel zou kunnen helpen bij het wegjagen... hij zal die binnenkort eens moeten tonen! ;)

't is wel heel fijn om te lezen dat iedereen zo goed voor jullie zorgt en uitkijkt, Saleeth, maar ook al die studenten!

Jullie tripje is al zondag! amai, hoe snel vliegt de tijd, seg (toch hier in elk geval, waar alles z'n 9to5-gangetje gaat...)! Denk dat dat écht wel de moeite gaat zijn! en 't is plezant dat jullie nu al wat 'ingeburgerd' zijn en geen echte toeristen zijn hé, jullie kunnen je plan wel trekken precies!
    Geniet in elk geval nog van elke moment! en binnen een paar weken een live verslag :) ben benieuwd!
    xxxxxxx
  7. Titin:
    10 maart 2014
    Weer een heel verhaal,amai! Heb ook es gegoogeld en ik denk dat jullie nog heel mooie plaatsen gaan zien! Vooral die boottocht op de rivier in Allepeye lijkt me prachtig, precies de Amazone! En Kovalam is eerder een Caraibisch strand. Goa is inderdaad gekend, daar had ik al van gehoord! Het mooiste, van natuur bedoel ik, gaan jullie nog zien! We wensen jullie nog een fantastiche rondreis! Hopelijk is Saleethtje al wat beter, ocharme. En de aap, ja die kan misschien toch beter daar blijven! De feestjes in St.Job overleeft hij toch niet!
  8. Titin:
    10 maart 2014
    Raar mijn laatste stuk staat er weer niet op, vorige keer ook al. Geniet er nog van maar wees voorzichtig onderweg, blijf samen he! Dikke knuffels van ons allemaal, xxxxxxxxxxxx
  9. René Matthijnssens:
    10 maart 2014
    Aan alle mooie liedjes komt eind ! Gelukkig nog enkele leuke weken voor de boeg . Geniet er nog van en de verhalen horen we wel als je terug bent .
  10. Sophie:
    10 maart 2014
    Ook Julyyy!! Echt super avonturen! Ik heb al veel gelachen met jouw apenverhalen:p. Geniet nog van de laatste weekjes daar, want het is zo voorbij! Wij missen u echt en ik kijk al uit om u nog eens goed vast te pakken! Nog veel succes en genieten is de boodschap!! Xxxx love you
  11. Mieke Hallemans:
    11 maart 2014
    Pas maar op dat de aap jullie wasgoed niet meegraait van het dak!
    Geniet van de laatste Indische weken!
  12. July:
    13 maart 2014
    Bedankt voor jullie reacties allemaal! Voor de moment is onze vriend precies verdwenen....Misschien is hij een andere kroost blanke mensen gaan lastig vallen :)

Om jullie nog even exact te laten weten hoe ons reisschema eruit ziet, zet ik het hieronder nog eens even op een rijtje:

Zondag 16/03: Vliegtuigvlucht van Chennai – Trivandrum om 09.35 (gaan met bus of driver naar Chennai).

16/03: Diezelfde dag aankomst in Trivandrum en vandaaruit naar Kovalam, wij blijven daar twee nachtjes slapen.

18/03: Bus en boottocht naar Allepeye (klein Venetië) overnachten daar 2 maal.

20/03: We nemen de bus of taxi richting Cochin en ook hier twee nachtjes verblijven.

22/03: Deze dag nemen het vliegtuig in Cochin om 08.00 naar Goa met een tussenstop in Bangalore... dit ging jammer genoeg niet anders.

23/03: Goa tot 27/03

woensdag 27/03: Vlucht van Goa – Chennai om 07.55

Jullie horen snel van me. Ik zal proberen om hier en daar iets te laten weten via de blog, maar het zal vooral via facebook gebeuren. Dit is gewoonweg gemakkelijker.

Dikke kussen en tot snel !! xxxxxxxxxxxxxxxxx